Sidvisningar

söndag 2 mars 2014

1,5 år!


Stoppa tiden! Jag hinner inte med! Hur kan vår lilla skatt redan vara 1,5 år? 
Och i morgon är det den obligatoriska 1,5års invägningen, läkarbesöket och vaccinationen på BVC. Ska bli kul att se vad som hänt sedan sist! 

Som sagt rullar livet på rysligt fort just nu (alltid). Snart är våren här på riktigt. Planerna för trädgården börjar ta form och det är snart dags att börja bygga både förråd och trägolv. Mitt i vårplaneringen spenderar jag dagar och nätter på förlossningen med ett helt otroligt fantastiskt arbete! Jag älskar det redan! Fast att vara student skulle jag ärligt kunna vara utan... 
När jag inte är på förlossningen försöker jag fundera, läsa och tänka på projektplanen inför magistern... Känns inte helt enkelt att fokusera på den just nu. Tycker att det räcker gott och väl med att bara fokusera på att lära sig den fantastiska konsten att förlösa kvinnor/barn, men den uppfattningen delar jag tyvärr inte med skolan...

I dag har vi haft en mysig lunch med vänner och nu har vi en skön söndagkväll i soffan. I morgon har Malte och jag ledigt tillsammans för att mysa och sedan gå till BVC. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar